You are here:

MODULÁRNY AKADEMICKÝ INFORMAČNÝ SYSTÉM (MAIS)

DÔLEŽITÁ INFORMÁCIA PRE POUŽÍVATEĽOV AKADEMICKÉHO INFORMAČNÉHO SYSTÉMU MAIS

OD 16.10.2024

Server MAIS sme po 14 rokoch prevádzky 24/7 museli vypnúť. Informačný systém sme spustili na novom, výkonnejšom hardvéri. Migrácia serverov je vždy spojená s nejakými nepredvídanými problémami. Ak narazíte na problém, pozrite si či už nie je riešenie TU (v záložke MAIS) a ak nie, píšte prosím na mais@szu.sk.

Rozhrania MAISu teraz nájdete na nových odkazoch:

Ak máte vytvorené záložky v prehliadači, aktualizujte si ich.

V prípade problémov píšte na mais@szu.sk

INFORMÁCIA PRE NOVOPRIJATÝCH ŠTUDENTOV V AKADEMICKOM ROKU 2024/2025

MICROSOFT365

Ak neviete svoje používateľské meno do Microsoft365, jednoducho napíšte svoj súkromný e-mail ktorý ste uviedli na prihláške na štúdium a používateľské meno do Microsoft365 sa zobrazí. Následne si môžete aktivovať svoje školské konto: https://passwordreset.microsoftonline.com/

V prípade problémov kontaktujte administrátora: communication@szu.sk

ZISTIŤ MOJE POUŽÍVATEĽSKÉ MENO DO MAIS/MICROSOFT365

INFORMÁCIA PRE VŠETKÝCH ŠTUDENTOV A ZAMESTNANCOV

MAIS

Od 6. septembra 2024 (piatok) v čase od 14:00 hod. meníme spôsob prihlasovania do MAISu. Študenti použijú ako heslo svoje rodné číslo (len čísla bez lomky) a systém ich vyzve na zadanie nového hesla. Zamestnancom budu ich dočasné heslá doručené na služobnú e-mailovú adresu. Aj ich systém vyzve na zadanie nového hesla.

Doporučujeme aby heslo malo dĺžku aspoň 8 znakov, obsahovalo aspoň jedno veľké písmeno a aspoň jednu číslicu.

V prípade problémov kontaktujte administrátora: mais@szu.sk

Študent si cez internet podá žiadosť o zápis predmetov do študijného plánu, môže kontrolovať svoje študijné výsledky aj v už ukončených štúdiách. Tiež vidí svoj rozvrh a odporúčaný študijný plán. Cez rozhranie sa prihlasuje na termíny skúšok a vyberá si tému záverečnej práce. Môže si podať žiadosť o ubytovanie, vyplniť anketu, má prehľad o financiách – štipendiách, poplatkoch, variabilných a špecifických symboloch. Nosné funkcionality ponúkajú aj tlačové zostavy (napr. tlač rozvrhu, tlač absolvovaných predmetov, zápisného listu) alebo možnosť exportu do iCal. Verzia pre mobilné zariadenia ponúka pohodlné ovládanie aj na malom priestore so zachovaním všetkých funkcionalít.
Rozhranie zahŕňa dva veľké celky: agendu pedagóga s menu pre evidenciu hodnotenia predmetov, termíny na skúšky a záverečné práce a prípravu podkladov, v ktorej správcovia fakúlt alebo katedier, resp. poverené osoby pripravujú a spravujú predmety, predzápisy a zápisy na predmety, študijné programy a odporúčané študijné plány, evidujú rozvrh a spravujú agendu okolo štátnych skúšok. Na tento základ nadväzujú ostatné funkcionality – správa študentských ankiet, možnosť zverejňovať oznamy v rozhraniach, tvorba tlačových zostáv, štatistické prehľady pre vedenie fakulty, prehľad rozvrhu a výpožičiek pedagóga.
Študijné referentky riadia celú administratívu akademického života študenta. Ten začína spracovaním podanej prihlášky a riadením celého prijímacieho konania – od vytvorenia termínov pre prijímacie skúšky cez zápis výsledkov na nich a vystavenie poradia prijatých až po odvolania a spracovanie prijatých návratiek od budúcich študentov. Po hromadnom preklopení do nového akademického roka a zápise do ročníka nasleduje zápis predmetov do študijných plánov, generovanie štipendií, evidencia prestupu, prerušenia, zmeny študijného programu, mobility a iných udalostí štúdia, kontrola splnenia podmienok na postup do ďalšieho semestra a ďalšie. Okrem systémom ponúkaných tlačových zostáv si vie referent vytvoriť tlačovú zostavu podľa požiadaviek prakticky zo všetkých údajov, ktoré o sú v MAIS o študentovi a jeho štúdiu vedené. Pomerne veľkou časťou agendy je aj financovanie štúdia, importy výpisov, ich párovanie, prehľady platieb a neplatičov a správa štipendií vrátane reportov pre štátnu pokladnicu. Pri končiacich ročníkoch sa spracováva agenda okolo absolventských dokladov – diplom, dodatok k diplomu a vysvedčenie o štátnej skúške. MAIS generuje štatistiky vyžadované rezortným Ministerstvom, resp. jeho organizáciami (CRŠ, ÚIPŠ).

HOTLINE
0948984743

Služby technickej podpory sú dostupné v pracovných dňoch od 9.00 do 15:00 hod. okrem piatku, kedy je technická podpora do 13.00 hod.