Denná forma štúdia | |
---|---|
Získaný akademický titul | Bc. |
Dĺžka štúdia | 3 roky |
Plánovaný počet prijatých | 30 |
- Bakalársky študijný program sa zameriava na získavanie teoretických poznatkov a praktických poznatkov založených na súčasnom stave vedy alebo umenia a na zvládnutie ich použitia pri výkone povolania alebo pri pokračovaní v nadväzujúcom vysokoškolskom štúdium.
- Absolventi bakalárskeho študijného programu získavajú vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa.
- Záverečnou prácou pri štúdiu podľa bakalárskeho študijného programu je bakalárska práca.
- Absolventom bakalárskeho štúdia sa udeľuje akademický titul „bakalár“ (v skratke „Bc.“).
- Štandardná dĺžka štúdia pre bakalársky študijný program na Slovenskej zdravotníckej univerzite v Bratislave: denná forma štúdia 3 roky, externá forma štúdia 4 roky.
Termín podania prihlášky: do 28.2.2022
Termín konania prijímacej skúšky: od 6.6.2022
Termín skúšky telesnej zdatnosti: (termíny budú určené podľa počtu uchádzačov a jednotlivých študijných programov)
Poplatok spojený s administráciou prijímacieho konania: 70€
- denná forma v bakalárskom štúdiu: bezplatne,
- externá forma štúdia v bakalárskom štúdiu: 550,- €,
- prekročenie štandardnej dĺžky štúdia v bakalárskom študijnom programe denná / externá forma štúdia (za každý ďalší rok štúdia): 600,- €,
- súbežné štúdium dvoch alebo viacerých študijných programov v jednom akademickom roku v bakalárskom študijnom programe denná / externá forma štúdia: 600,- €,
- štúdium v dennej forme štúdia pre študentov „poplatníkov II“ (študentov zo štátov mimo EÚ): 700,- € / rok.
Fakulta ošetrovateľstva a zdravotníckych odborných štúdií SZU v Bratislave si vyhradzuje právo neotvoriť bakalárske a magisterské študijné programy v prípade nižšieho počtu prihlásených uchádzačov, ako je plánovaný počet. Zároveň si vyhradzuje právo neotvoriť niektorý z týchto študijných programov aj z iných závažných dôvodov.
Uznávanie dokladov o stredoškolskom vzdelaní získaných v zahraničí
Každý uchádzač o štúdium na Slovenskej zdravotníckej univerzite v Bratislave, ktorý absolvoval predchádzajúce štúdium v zahraničí musí predložiť uznaný doklad o vzdelaní vydaný zahraničnou strednou, prípadne vysokou školou.
Rozhodnutie o uznaní dokladu o vzdelaní vydáva Okresný úrad v sídle kraja v SR, príslušný podľa miesta pobytu žiadateľa alebo podľa sídla fakulty, ak žiadateľ nemá udelený pobyt v SR, v zmysle § 36 zákona č. 422/2015 Z. z. o uznávaní dokladov o vzdelaní a o uznávaní odborných kvalifikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Každý uchádzač, ktorý úspešne ukončil úplné stredoškolské štúdium v zahraničí, je povinný predložiť s prihláškou na vysokoškolské štúdium, najneskôr však v deň konania prijímacej skúšky, rozhodnutie o uznaní rovnocennosti dokladov, ktoré získal v zahraničí (nevzťahuje sa na doklady o vzdelaní získané v Českej republike). V zmysle § 36 ods. 1 zákona č. 422/2015 Z.z. o uznávaní dokladov o vzdelaní a o uznávaní odborných kvalifikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon“) o uznaní dokladu o vzdelaní, ktorým je vysvedčenie o maturitnej skúške, vydaného uznanou strednou školou v inom členskom štáte alebo v treťom štáte na účely pokračovania v štúdiu rozhoduje okresný úrad v sídle kraja po porovnaní obsahu a rozsahu absolvovaného vzdelávania žiadateľa s obsahom a rozsahom vzdelávania, ktorý sa podľa štátneho vzdelávacieho programu vyžaduje v Slovenskej republike.
Kontakt na Okresný úrad v Bratislave
Žiadosť o uznanie dokladov podľa § 36 obsahuje nasledovné údaje:
- meno a priezvisko žiadateľa
- adresu trvalého pobytu alebo obdobného pobytu
- predmet žiadosti
- názov a adresu uznanej strednej školy alebo základnej školy, ktorá doklad o vzdelaní vydala
- rok ukončenia štúdia
- podpis žiadateľa
Ak ide o uznanie dokladu o vzdelaní neplnoletej osoby, žiadosť podáva jej zákonný zástupca.
K žiadosti o uznanie dokladov v zmysle § 36 ods. 1 a 2 zákona je potrebné priložiť nasledovné doklady:
- kópia dokladu totožnosti
- osvedčená kópia dokladu o ukončenom vzdelaní
- výpis o absolvovaných predmetoch a vykonaných skúškach
- potvrdenie o uznanej strednej školy o rozsahu praktického vyučovania, ak ide o stredné odborné vzdelanie alebo úplné stredné odborné vzdelanie
- overenie pravosti podpisov a odtlačku pečiatky školy na doklade o ukončenom vzdelaní orgánom štátu pôvodu príslušným na jeho overenie/apostilla
- doklad o zaplatení správneho poplatku
Žiadateľ je povinný predložiť osvedčený preklad dokladov do slovenského jazyka.
Automatické uznanie dokladov o vzdelaní na účely pokračovania v štúdiu
Doklad o vzdelaní vydaný uznanou vzdelávacou inštitúciou členského štátu alebo tretieho štátu, s ktorým bola uzavretá medzinárodná zmluva o vzájomnom uznávaní rovnocennosti dokladov o vzdelaní, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo štátu Európskeho priestoru vysokoškolského vzdelávania sa na účely pokračovania v štúdiu uznáva za rovnocenný automaticky.
Žiadosť obsahuje: meno a priezvisko žiadateľa, adresu trvalého pobytu alebo obdobného pobytu, predmet žiadosti, názov a adresu uznanej strednej školy alebo základnej školy, ktorá doklad o vzdelaní vydala, rok ukončenia štúdia, podpis žiadateľa.
- K žiadosti o automatické uznanie dokladov v zmysle § 39 ods. 2 a 3 zákona je potrebné priložiť nasledovné doklady:
kópia dokladu totožnosti - osvedčené kópie dokladov o ukončenom vzdelaní.
Žiadateľ je povinný predložiť osvedčený preklad dokladov do slovenského jazyka.
Štáty, s ktorými bola uzavretá medzinárodná zmluva o vzájomnom uznávaní dokladov o vzdelaní: Česká republika, Maďarsko, Nemecká spolková republika, Chorvátsko, Poľská republika, Rumunsko, Ukrajina.
Tlačivo Okresného úradu v Bratislave – „Žiadosť o uznanie rovnosti dokladov o vzdelaní zo zahraničia
Informácie Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR k uznávaniu dokladov o vzdelaní
Sociálne štipendium
Žiadateľ vyplní žiadosť a predloží doklady potrebné pre posúdenie nároku žiadateľa na sociálne štipendium.
- ak rodičia pracujú – preukázať ročný príjem za rok 2020 týmito dokladmi:
- ročné zúčtovanie preddavkov na daň s potvrdením o výške vyplatenej náhrady mzdy pri dočasnej PN od zamestnávateľa + potvrdenie o výške vyplatených nemocenských dávok v roku 2020 zo sociálnej poisťovne,
- rodičia SZČO – potvrdenie daňového úradu (výpis z daňového priznania pre účely priznania sociálneho štipendia) + potvrdenie o výške vyplatených nemocenských dávok v roku 2020 zo sociálnej poisťovne.
V prípade, že rodičia nepracovali alebo nepodnikali celý rok 2020 treba zdokladovať príjem všetkých 12 mesiacov (príjem od zamestnávateľa + dávky v nezamestnanosti + dávky v hmotnej núdzi, a pod.).
- ak sú rodičia dôchodcovia a nepracujú – treba predložiť potvrdenie zo Sociálnej poisťovne o výške vyplateného dôchodku v roku 2020 a čestné prehlásenie s overeným podpisom, že okrem dôchodku nemali v roku 2020 iné príjmy,
- ak im bol dôchodok priznaný v roku 2021, resp. ho nepoberali celý rok 2020 a okrem dôchodku t. č. nemajú iný príjem – treba predložiť posledné rozhodnutie o výške priznaného dôchodku a čestné prehlásenie s overeným podpisom, že najmenej po dobu 3 mesiacov pred posudzovaním nároku na sociálne štipendium nemajú okrem dôchodku iné príjmy. To isté platí aj v prípade matky, ak poberá materský alebo rodičovský príspevok.
- ak je rodič osoba s ťažkým zdravotným postihnutím – treba predložiť fotokópiu rozhodnutia posudkovej komisie a preukazu ŤZP.
- ak je rodič nezamestnaný a poberá v čase podania žiadosti dávku v nezamestnanosti – treba predložiť rozhodnutie zo sociálnej poisťovne o jej výške a dobe poskytovania a z ÚP potvrdenie, že je evidovaný ako nezamestnaný,
- ak je rodič nezamestnaný, bez nároku na dávku v nezamestnanosti – treba predložiť potvrdenie z úradu práce o jeho súčasnej evidencii a potvrdenie zo Sociálnej poisťovne, odkedy dokedy poberal dávku v nezamestnanosti, resp. kedy čerpal podporné obdobie alebo, či mu nevznikol naň nárok,
- ak je rodič ku dňu podania žiadosti najmenej 4 mesiace dočasne práceneschopný a je mu v čase podania žiadosti poskytované nemocenské – treba predložiť potvrdenie zo Sociálnej poisťovne o výške denného nemocenského a potvrdenie, že PN trvá k termínu podania žiadosti o sociálne štipendium.
- príjem manžela /-ky/, ak ste ženatý /vydatá/ – tak ako u rodičov I. až III.
- v prípade rozvedených rodičov – treba predložiť rozsudok o rozvode a určenie výšky výživného. Ak na Vás ako plnoletého nebola výška výživného určená, v zmysle zákona o rodine č.36/2005 Z. z. ho upraví súd na Váš návrh.
- ak poberáte sirotský dôchodok – predložte potvrdenie zo Sociálnej poisťovne o výške vyplateného sirotského dôchodku v roku 2020 ( aj za súrodencov, ak ho poberajú)
- študent sa od 1. 9. 2012 v zmysle Vyhlášky 227/2012 posudzuje spolu s rodičmi, ak nemal v predchádzajúcom kalendárnom roku príjem vo výške najmenej 12-násobku sumy ŽM jednej plnoletej fyzickej osoby.
- príjem nezaopatreného dieťaťa v okruhu spoločne posudzovaných osôb ( žiadateľa, jeho súrodencov) nad 1,2 násobok životného minima = 261,67 € mesačne.
- Každý žiadateľ o priznanie sociálneho štipendia musí predložiť za seba, aj za nezaopatreného súrodenca študujúceho na VŠ, potvrdenie z daňového úradu, či za rok 2020 podal alebo nepodal daňové priznanie (ak podal, musí zdokladovať výšku príjmu).
- U súrodencov je potrebné zdokladovať potvrdenie o návšteve školy na akademický rok 2021/2022, u maloletých potvrdenie o poberaní prídavkov na deti v roku 2021.
- Žiadosť, ktorá nebude kompletne vyplnená a doložená potrebnými dokladmi sa nebude môcť vybaviť. V prípade, že si ju študent do daného termínu nedoplní, bude konanie vo veci priznania sociálneho štipendia podľa § 30 ods. 1 písm. d/ zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní v znení neskorších predpisov zastavené.
- K overeniu čísla účtu doložte fotokópiu preukaznej kartičky s číslom účtu.
Pred odovzdaním do podateľne predložte žiadosť ku kontrole úplnosti vyplnenia:
- študenti LF, FOaZOŠ a FVZ pani Čapkovej (Pedagogický odbor SZU v Bratislave, Limbová 12, 1. posch., č. dv. 112),
- študenti FZ v Banskej Bystrici pošlú vyplnenú žiadosť s požadovanými dokladmi na adresu: Slovenská zdravotnícka univerzita v Bratislave, Pedagogický odbor, Limbová 12, 833 03 Bratislava
Stiahnite si:
- Žiadosť o priznanie sociálneho štipendia
- Potvrdenie – Výpis na účely priznania sociálneho štipendia
- Vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 102/2006 Z.z. z 15. februára 2006 o priznávaní sociálneho štipendia študentom vysokých škôl
- Vyhláška Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky č.235/2013, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 102/2006 Z. z. o priznávaní sociálneho štipendia študentom vysokých škôl v znení neskorších predpisov
Tehotenské štipendium
Tehotenské štipendium z prostriedkov štátneho rozpočtu
Žiadosť o priznanie tehotenského štipendia ( DOCX, PDF) spolu s prílohami poslať na adresu:
Slovenská zdravotnícka univerzita v Bratislave
Pedagogický odbor
Limbová 12
833 03 Bratislava